Srijeda, 01 Svibanj 2013
|
Autor: Marija Maroš U organizaciji HUS-a Splitsko-dalmatinske županije ispred zgrade Ciglane Sinj danas je održan prvosvibanjski prosvjed. Na prosvjedu, na kojem se okupilo 20-ak gra?ana, uglavnom radnika Autoprijevoza i Ciglane, poslana je poruka Vladi RH da poštuje zakone te pomogne ovim dvjema tvrtkama da iza?u iz problema. Okupljenima se najprije obratio direktor Ciglane Ilko Tomaševi? koji je kazao je Ciglana raritetan primjer reketa državne administracije nad tvrtkom i njenim pravima. 'Umjesto da se bori za opstanak svakog radnog mjesta, Grad Sinj podnosi zahtjev za ste?aj tvrtke i to zbog nepostoje?eg dugovanja, što je na sudu pravomo?no odba?eno. Nakon toga je i Upravni sud prihvatio našu tužbu za pogrešan obra?un komunalne naknade, koja je bila temelj podnošenja zahtjeva za ste?aj tvrtke', naglasio je Tomaševi?.
Današnjem prosvjedu nazo?io je i Lukica Bucat, predsjednik Nezavisnkog sindikata Dalmacijavina, tvrtke koja je završila u ste?aju. Istaknuo je kako je došao dati podršku radnicima Ciglane i Autoprijevoza te je naglasio kako je i Dalmacijavino prošlo istu torturu od strane vlasti koja nije vodila dovoljno brige nego je postavljala uprave i nadzorne odbore koji su iz godine u godinu stvarali sve ve?e gubitke. 'Borili smo se da se zadrži proizvodnja. Sa ste?ajnim upraviteljem smo dogovorili da nije potrebno samo prodavati imovinu nego je potrebno, koliko je god mogu?e, pove?ati njenu vrijednost i da onda firma kao takva ide u prodaju. Nadam se da ?emo zajedno sa ste?ajnim upraviteljem uspjeti na?i takvog vlasnika koji ?e zadržati proizvodnju i radna mjesta i omogu?iti mladima da se zaposle', naglasio je Bucat.
Potom se okupljenima obratio povjerenik HUS-a za Dalmaciju Jozo Mari?. U svom govoru istaknuo je kako HUS nije zadovoljan stanjem u državi, a pogotovo u županiji te je dodao kako je Sinj grad slu?aj. Istaknuo je kako je od 12.500 radnih mjesta 1990. godine, od ?ega je 8 tisu?a bilo u proizvodnji, danas ostalo tek 100-tinjak radnika.
'Sindikati u Hrvatskoj su odlu?ili danas na Jela?i? placu re?i Vladi RH: ili mijenjajte smijer ili ?e vam narod, odnosno bira?i koji su vas birali, re?i da ?ete vrlo brzo oti?i s politi?ke scene. Jer ovoj državi i narodu trebaju nova rješenja, ovom narodu treba posla, ovom narodu treba kruha. Nažalost, mnogi su ostali bez posla, a svi uredno šutimo'.
Nadalje, Mari? je dodao kako državna vlast, a i Grad Sinj nemilosrdno upiru kako bi Ciglana i Autoprijevoz Sinj nestali sa gospodarske scene. 'Kad je u pitanju Ciglana, ovdje i Grad i Država upiru svim sredstvima da se otme imovina tvrke. Ovo je jedinstven primjer da jedan minoran vjerovnik, koji potražuje odre?ena sredstva, traži ste?aj nad ovom tvrtkom. To je tvrtka 'Draga Sadra'. Dakle, od samog vrha vlasti, svi upiru kako prevariti, zagušiti i kako ovo stjerati u ste?aj, samo da se prikriju tragovi kriminala. Zbog toga je jedan ugledni doktor otišao u politiku i zajedno s kriminalcima koji se nalaze u Ministarstvu gospodarstva, u sudovima pa ?ak i u DORH-u pokušava oteti ovu imovinu i stjerati ovo u ste?aj. E, bogme, ne?e! Mislim da se ovih preostalih 20-ak radnika Ciglane ne?e tako lako predati, a institucije znaju što se sve ovdje radi.'
Jozo Mari? osvrnuo se i na slu?aj sinjskog Autoprijevoza. Istaknuo je kako se ve? 7-8 godina pokušava dokazati da strateški partner Promet Makaraska i Grad Sinj pokušavaju prevariti radnike i izigrati zakon. Podsjetio je kako se do danas nije ispunio ugovor o preuzimanju Autoprijevoza te kako je 15-ak radnika nezakonito dobilo otkaze, a nakon duge borbe pravomo?nim presudama se vra?aju na radna mjesta. 'Sve se to, nažalost, doga?alo uz blagoslov Grada i Države. Moram re?i jedan raritet. GO SDP-a Sinj žestoko se suprostavi ministru financija Lini?u i kaže: ne smijete vratiti bjanko zadužnice koje su klju? privatizacije. A gle ?uda, HDZ se žestoko obrušio na sindikate kako je Lini? u pravu i kako je u redu da se vrate bjanko zadužnice. Dakle, ekipa iz HDZ-a koja je duboko involvirana u proces preivatizacije žele blagoslovniti kriminal.' Mari? je dodao kako ima informacije da se nazire rješenje problema Ciglane i Autoprijevoza. 'U Autoprijevozu ?e se uskoro otvoriti istrage i mislim da ?e to definitnvo završiti raskidanjem ugovora. A nadam se da ?e i Ciglani biti vra?emo eksploatacijsko polje 'Stipanovi?a greben' u Glavicama i da ?e ova tvrtka zaposliti još deseke ljudi i nastaviti raditi'.
Na kraju prosvjeda Jozo Mari? je poru?io Vladi RH: 'Gospodo, ostanite ?istih ruku, završite procese u ove dvije tvrtke. One su ogledni primjer kako državna i lokalna vlast ne bi trebale raditi te kako bi i jedna i druga vlast najprije trebale poštivati zakone pa onda na koncu i završiti u skladu sa zakonom, da ove dvije tvrtke iza?u iz problema.'
|
Ferata |
Teme |
Vijesti |
Sport |
Fotogalerija |
Videogalerija |
Chagar |